Top 10 alimente pentru un sistem digestiv sanatos

1

Top 10 alimente pentru un sistem digestiv sanatos

    Sistemul digestiv este cel de-al doilea creier al nostru!

   Așa îl numește un reputat cercetător în domeniu, Michael Gershon – profesor de anatomie şi biologie celulară la Universitatea Columbia, SUA şi autor al unei cărţi intitulate chiar aşa, The Second Brain (Cel de-al doilea creier) – întemeindu-şi opinia pe argumente foarte pertinente. Iar recentele descoperiri provenite din alte studii privitoare la rolul sistemului digestiv în sănătatea generală a corpului par să-i dea dreptate.

  1. Varza

  Varza este bogată în glutamină, un aminoacid folosit de celulele intestinale drept principala sursă de alimentare. Glutamina ajută la repararea si regenerarea celulelor si nu permite mancării nedigerate să treacă prin mucoasa digestivă.

  De asemenea, varza este utilizată pentru a  se face  binecunoascuta varză murată care  ajută la popularea microflorei intestinale si care contine enzime digestive. Top 10 alimente pentru un sistem digestiv sanatos

2. Ceapa:

  Ceapa este esențială pentru sănătatea sistemului digestiv. Ceapa este o sursă de quercitină (un puternic antioxidant), care ajută la reducerea hipersensibilității din intestine. Ceapa ajută la protejarea mucoasei de la nivelul sistemului digestiv impotriva iritatiilor.

  Mai mult, protejează corpul impotriva sensibilității la mâncare. De asemenea, ceapa este o sursă de fructo-oligozaharide (FOS), un complex de zaharuri care are rol de prebiotic (sunt acele substante bogate in hidrati de carbon care mentin echilibrul florei intestinale) si alimentează bacteriile sanatoase din sistemul nostru digestiv.

 3. Merele si otetul din mere:

  Merele au un continut bogat de pectina, o fibră care absoarbe de 100 de ori mai apa decat volumul lor. Pectina din mere ajută la calmarea tractului intestinal in timpul diareei si previne constipatia.Cuercitina, o flavonoidă care se găseste in mere, ajută la stabilizarea reactiilor imunitare si scade inflamatia si iritatia din sistemul digestiv.

  Otetul din cidru de mere ajută la cresterea productiei de acid clorhidric din stomac (HCL). HCl ajută la descompunerea particulelor de mancare si activează alte enzime, pentru a digera proteinele. Ca parte a sistmului imunitar, HCl ajută la eliminarea agentilor patogeni inainte ca acestia să ajungă în restul sistemului digestiv.

 4. Usturoiul

  Usturoiul este o sursă de FOS, care ajută la alimentarea bacteriilor sănătoase din sistemul nostru digestiv si la mentinerea unui mediu optim in intestinele noastre De asemenea, usturoiul este un puternic agent antimicrobian, care protejează impotriva parazitilor, fermentatiei, virusurilor si bacteriilor care ne pot afecta sănătatea atunci când populează tractul digestiv

 5. Fenicul si seminte de chimen

  Feniculul si semintele de chimen ajută la stimularea digestiei si a apetitului. In tările asiatice, ele se mestecă in mod regulat după mese, pentru a elimina balonarea, gazele si colicile, dar si pentru o respiratie proaspătă.

  6. Menta

  Menta este una dintre cele mai eficiente plante pentru sistemul digestiv. Ajută la relaxarea stomacului si a intestinelor atunci când suferim de crampe si spasme si ajută in stările de greată, ceea ce înseamnă că menta poate relaxa si sfincterul esofagian.

   Atunci când este relaxat, sfincterul se poate deschide, iar mancarea si acizii din stomac pot trece către esofag si pot cauza arsuri la stomac. Dacă suferiti de reflux gastric, evitati menta. 

 7. Frunze de păpădie 

  Frunzele de păpădie sunt indispensabile atunci cand dorim sa imbunatatim digestia. Aceste alimente amărui pot stimula producuctia de bila in vezica biliară si a enzimelor digestive din pancreas pentru funcția digestivă. Frunzele verzi se pot consuma in salate pentru a stimula apetitul inainte de felul principal de la o masa.

  8 Ananas si papaya

   Ananasul si papaya conțin bromelaina si papaina, enzime digestive care completeaza  enzinele deja produse si de corp. Aceste enzime ajuta la descompunerea mancarii in tractul digestiv si limitează simptomele de sensibilitate la mâncare. De asemenea, reduc balonarea si flatulența după o masă. Top 10 alimente pentru un sistem digestiv sanatos

  9. Orez brun:

  Orezul brun si alte cereale integrale sunt o sursă de fibre insolubile. Fibrele insolubile ajută la producerea scaunului, previn constipatia si protejează împotriva cancerului de colon. Top 10 alimente pentru un sistem digestiv sanatos

  Orezul brun este un aliment ideal pentru oamenii care suferă de sindromul colonului iritabil, de boala inflamatorie a intestinelor sau de constipatie, în mare măsură pentru că, spre deosebire de grâu, secară si secară albă, orezul brun este o cereală fără conținut de gluten care nu pare să producă iritatie la nivelul intestinelor sau reactii alergice la pacientii cu sensibilitate la gluten. In plus, orezul brun contine acid fitic, care se pare că protejează împotriva cancerului de colon.

  10. Fasole si alte leguminoase:

  Fasolea si alte leguminoase sunt o excelentă sursă de fibră solubilă. Fibra solubilă este o sursă pentru bacteriile bune din intestine, care produc după aceea acizi grasi cu lant scurt. Acesti acizi grasi creează un echilibru optim al pH-ului în tractul digestiv si protejează mucoasa tractului împotriva cancerului de colon.

Top 10 alimente pentru un sistem digestiv sanatos

Lasă un răspuns