Ginsengul – proprietatile, beneficiile si intrebuintarile in uzul culinar

0

Ginsengul

(Siberia Eleutherococcus senticosis), America de Nord Panax quinquefolius, Asia Panax ginseng

O plantă perenă, robustă, nativă în zonele reci, impădurite din America de Est, dar si din zona Centrală a Americii de Nord.

Părti folosite: Rădăcina (de la plantele care au mai mult de patru ani) si frunzele, dacă sunt organice.

Efecte:

  • antioxidant,
  • adaptogen,
  • tonic,
  • stimulant,
  • reglează nivelul de zahăr din sânge, precum si nivelul de colesterol,
  • stimulează sistemul imunitar.

Intrebuințări: Ginsengul ajută corpul să reziste si să se adapteze la stres. Este un usor stimulant. Fiind si tonic, promovează sănătatea corporală pe termen lung. Pe lângă faptul că ginsengul sporeste rezistenta corpului la diabet, cancer probleme de inima si diverse infectii, literatura de specialitate mentioneaza, de asemenea, faptul că această planta poate îmbunătăti memoria, fertilitatea, poate proteja ficatul impotriva multor toxine, dar si impotrova radiatiilor. In plus, se utilizaza in cazuri de impotemta si depresie.

Atentie: Evitați să consumati ginseng, dacă aveti astm. emfizem pulmonar, hipertensiune arterială sau aritmie cardiacă. De asemenea, femeile gravide sau copiii hiperactivi trebuie să consume ginseng. Nu il administrati cu cafea. Nu se administrează pe perioade mai lungi de o lună.

Disponibilitate: In magazinele naturiste si in cele cu specifc asiatic, ginsengul se găseste sub formă de rădăcină uscată (intreaga sau măruntită), ceai, pudră si tinctura. Ginseng proaspăt se gaseste uneori în magazinele cu specific chinezesc si asiatic. Desi este originar din pădurile Americii de Nord, ginsengul a fost cultivat aproape până la disparitie. Vă rugăm să nu cultivati din sălbăticie De asemenea, nu cumpărați ginseng din America de Nord cultivat în sălbăticie.

Uz culinar: Aroma ginsengului este pregnantă, amară astringentă cu note de lămâie verde, însă atunci când il folositi in diverse feluri de mâncare, ginsengul împrumută numai o notă ușoară mâncării. Folositi ginsengul în acelasi mod in care folositi ghimbirul. Rădăcina uscată de ginseng este foarte tare si sfărâmicioasă. Folositi o răzătoare foarte bună, cum ar fi cele care se folosesc pentru a mărunti nucsoara. Astfel puteti răzui fin rădăcina.

  Rădăcina întreagă, uscată sau proaspătă este excelenta in supe sau tocane. Ginsengul uscat intreg, dat prin razatoare sau tocat mărunt se foloseste la supele cu timp indelungat de fierbere sau în tocane, însă trebuie strecurat după aceea. Adăugati ginseng proaspăt sau uscat măruntit la musli sau batoane, glazuri pentru deserturi sau amestecat cu alte plante pentru amestecuri de ceai. Ginsengul uscat măcinat este mai amar decât cel proaspat si il puteti folosi cel mai bine in shake-uri si smoothie-uri, dressinguri pentru salate, budincă sau alte deserturi fierte, dar si ca parte a unui amestec de plante cu efect antibiotic, in pastele de chili si sos Bechamel. Frunzele organice uscate se adaugă la ceaiuri, dupa care se pot adăuga in supe, tocane sau budincă.

Lasă un răspuns