Cele mai recomandate alimente pentru o inima sanatoasa

5

Cele mai recomandate alimente pentru o inima sanatoasa

  1. Seminte si cereale integrale:

  Studiile au stabilit că acizii grasi omega 3 ajută la prevenirea atacurilor de cord si a hipertensiunii. Este, de asemenea, cunoscut faptul că aceste grăsimi reduc durerea si inflamatia din boli precum artroza, psoriazis, posibil astmul. Atunci când acizii grasi omega 3 se combină cu vitamina E, cum este cazul în cerealele integrale, vitamina E acționează ca un conservant si previne râncezirea uleiului

2. Usturoiul:

  Usturoiul conține thioallya, incluzând si allicină care ajută la agregarea plachetară si la tensiunea arterială, diminuand riscul de boli de inimă si de infarct.

3. Alimentele pe bază de soia si alte tipuri de fasole:

  Izoflavonele de soia, elementele active din alimentele pe bază de soia, ajută la protejarea sistemului cardiovascular. Alimentele pe bază de soia ajută la scăderea puternică a nivelului de colesterol LDL prin scăderea colesterolului si prin absorbtia de acid biliar din tractul gastrointestinal. De asemenea, acestea ajută la scăderea efectelor oxidante al LDL, putând colecta radicalii liberi. Cumpărați numai soia organică, nemodificată genetic.

4.Rodia:

  Acest fruct delicios si interesant este important si datorită beneficiilor aduse sistemului cardiovascular. S-a demonstrat că sucul de rodie reduce procesul de oxidare al colesterolului LDL, previne ingrosarea arterelor si previne aparitia arteriosclerozei. Desi mecanismul de actiune al rodiei nu este înțeles pe deplin, efectul puternic antioxidant datorat componentelor polifenolice poate fi ,,vinovat” partial pentru toate aceste beneficii.

5. Ulei de măsline extravirgin:

  Uleiul de măsline este un element esential in dieta mediteraneeană. S-a demonstrat că această dietă reduce presiunea arterială si îmbunătățește profilul lipidic chiar mai bine decât reuseste o dietă săracă in grăsimi. Uleiul de măsline este, de asemenea o sursă de antioxidanti si de polifenoli antiinflamatorii si este bogat si în grăsimi monosaturate.

6. Ovăz integral si tărâțe de ovăz:

  Ovăzul integral si tărâțele de ovăz sunt cea mai usoară si ieftină cale către o inimă sănătoasă. Ovăzul contine beta-glucan, o fibră solubilă care se leagă cu colesterolul in intestine si previne reabsorbtia acestuia in fluxul sanguin

7. Telina:

  Telina contine un compus numit 3-n-butil-ftalidă care aduce beneficii sistemului cardiovascular. Patru tulpini de telină pe zi pot ajuta la reducerea presiunii arteriale.

8. Merele

  Sunt bogate în pectină, o fibră solubilă care este eficientă în scăderea nivelului de colesterol. De asemenea, mărul contine si un antioxidant care combate oxidarea colesterolului LDL. In plus, merele sunt bogate in bioflavonoida numită cuercitină, un nutrient universal care contribuie la sănătatea inimii. De asemenea cuercitina funcționează pe post de antioxidant, colectând radicalii liberi, pentru a împiedica colesterolul LDL să afecteze arterele pe interior, dar si regenerând nivelele de vitamina E. Cuercitina are si proprietati antiinflamatorii si antihistaminice care ajută la controlul inflamatiilor si al reactiilor alergice oriunde în corp

9. Sparanghel si toate tipurile de legume cu frunze verzi (salate si varză):

  Sparanghelul si legumele cu frunze verzi (salate si varza) sunt bogati in folat, esential pentru reducerea nivelului de homocisteină. Nivelul ridicat de homocisteină reprezintă un factor de risc independent pentru problemele cardiovasculare si infarct. Retineti că vitaminele B6 si B12 sunt, de asemenea, factori importanti in controlarea nivelului de homociteină din sânge, si că vitamina B12, care se găseste în special în produsele de origine animala nu se găseste usor într-o dietă vegetariană.

10. Ceai si cacao:

  Ceaiul si cacaua sunt o sursă importantă de bioflavonoide. Studiile arată că aproximativ 3 căni (750 ml) ceai negru infuzat pe zi poate avea un efect pozitiv pe termen lung asupra sistemului cardiovascular. In mod similar, consumate în cantități moderate, ciocolata sau cacaua bogate în biolfavonoide pot deveni o componentă a unei alimentatii cu ajutorul căreia se mentine sănătatea inimii.

Cele mai recomandate alimente pentru o inima sanatoasa

5 Comentarii
  1. Rocco Grigore Rusu spune

    FRUMOASA ROMANIEI ,LA MULTI CU SANATATE !

  2. Nita Florin Stefan spune

    iubire ! de trei ori pe zi !!!

  3. Elena Ghitoi spune

    Bună dimineața o zi bună alături de cei dragi.

  4. Anica Martin spune

    Interesantă postare !

  5. Anica Martin spune

Lasă un răspuns